Wie wil er nog een voordelig matras? - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Corine Dongen - WaarBenJij.nu Wie wil er nog een voordelig matras? - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Corine Dongen - WaarBenJij.nu

Wie wil er nog een voordelig matras?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

19 Augustus 2009 | Sri Lanka, Wattala

Hier zijn ze namelijk maar een kleine 55 euro per stuk. Dat is toch niets als ik dat vergelijk met mijn nieuwe matras en ook met tien jaar garantie.
Ik ben gisteren samen met Nilou (een van de vroegere akka's) naar de stad geweest om mijn visum voor India te gaan halen, op zoek te gaan naar ballen en nog wat andere dingen.
Nilou is 8 maanden zwanger van haar eerste kind en ik had haar gevraagd wat ze nog nodig had voor de baby. Wat bleek voor de baby had ze alles al, maar ze wilde wel graag een nieuw matras en een strijkijzer. Dus zo gezegd zo gedaan. Manon en ik hebben wat geld bij elkaar gelegd en het gekocht. Verder heb ik haar verwend door in de stad wat te gaan drinken en te gaan eten. Zij mocht kiezen waar we zouden lunchen, ze koos helaas de Kentucky Fried Chicken terwijl ze in datzelfde winkelcentrum heel veel lekkere eettentjes hebben. Maar ja het was haar dag en ik kom wel vaker daar.
Op de terugweg mijn visum opgehaald en wat gebeurde er. Ik kreeg van de jongen van de indiaase visumdienst een heel verhaal dat hij egenlijk social worker was en helaas tegenwoordig op de blacklist stond in Sri Lanka en of ik hem niet kon helpen want werken bij de visadienst was niets voor hem.
Hij gaf me hier een heel papier over mee en ik had weinig keus om het niet aan te nemen. Dus in de tuk tuk eens gelezen en hij zou volgens dat bericht hypnotiseur zijn. Afijn, papier weggegooid en me toch wel weer even verbaasd dat hij dit zo aan mij gaf tijdens zijn werk. Ik denk als ik dit zou doen in Nederland het je baan zou kunnen kosten. Hier gebeurt het gewoon waar collega's bij staan.
Toen we ongeveer thuis waren hebben we dus nog een tweepersoons matras gekocht en meegenomen in de tuk tuk. Je ziet maar spiegels of matrassen alles kan er mee vervoerd worden. Ik wil ook zo'n ding. Je zit dan droog en kan nog meer meenemen dan op mijn scooter.
Op Prithipura aangekomen stond er een bus van de rechtbank voor de deur. Ze wilde een kind brengen, maar het bleek een jongen van 12 jaar die hier al gewoond had en twee keer door zijn vader is opgehaald. Nu wilden ze hem hier niet meer terugnemen. Begrijpelijk, maar het gaat je toch aan je hart als je weet dat hij nu met zijn vader bedelt in Colombo....
In de stad had ik ook nog wat atletiekkleren gekocht voor een van de kinderen van de kinderen van Cotagala (ook een tehuis wat hierbij hoort). Toen ik ze aan haar gaf was ze erg blij en werd ik wel 100 keer bedankt en dat voor 2 loopbroekjes en twee t-shirts voor wel 6,50.
Vandaag ga ik met haar mee kijken bij de atletiektraining. Ze zit namelijk in een soort selectieteam voor kinderen met een beperking en mag waarschijnlijk naar Japan voor special games. Ben benieuwd vanmiddag...
Vanmorgen om 6 uur fanatiek begonnen en mijn ballenbadframe zit aan de muur vast, mijn muurtekening is af en de fluordraden voor mijn fluordouche zijn bevestigd. Het gaat dus nog steeds lekker. Zometeen eerst even wat boodschappen doen voor mezelf (drinken en zo) en naar het postkantoor. Verder hoop ik vandaag op het kabeltje en als het er is volgen er vanavond foto's. Jullie zullen het nu wel willen zien en anders wil ik het wel graag laten zien.
Tot snel!

• 20 Augustus 2009 - 07:28

Moniek:

Wat heb je het toch weer druk!!! Knap hoor, alle respect! Ans van Haaren zit hier naast me en doet je ook de groetjes en wenst je heel veel plezier!!

• 20 Augustus 2009 - 12:08

Christien:

Hoi Corine

heel boeiend om te lezen ,wat je allemaal meemaakt en vooral wat je afsjouwt.
    ik heb een vraagje zorgt de man van het circus voor het meubilair(tafels enz.)
    Heel veel groetjes en nog veel werkplezier

• 24 Augustus 2009 - 14:57

Ton:

Super dat je al zover bent met de snoezelruimte. Ik had je graag in die tuk tuk willen zien zitten met bouwmateriaal en spiegels! leuk joh,
    Probeer vooral ook zelf af en toe te genieten en hou virussen maar daar hé!!!!

• 24 Augustus 2009 - 19:54

Miriam:

hoi daar allemaal,mooi verslag en ook jij hebt weer pech met je zwarte mieren.Kijk maar goed uit met je voet,zodat je niet omhoog moet met je been want dan ben je uitgetimmerd.hier gaat t weer zijn gangetje,en mijn voet is al wat aan de beterende hand,met veel lopen wordt hij nog dik,dus regelmatig rusten.maar met 2 kindjes over de vloer is dat makkelijker gezegd dan gedaan.Heel veel groetjes van ons allemaal,en succes met alles. doei!!!1 liefs v ons.Miriam johan