Nu moet het echt gaan beginnen... - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Corine Dongen - WaarBenJij.nu Nu moet het echt gaan beginnen... - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Corine Dongen - WaarBenJij.nu

Nu moet het echt gaan beginnen...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

28 December 2009 | Sri Lanka, Wattala

Even een update van de afgelopen dagen. Ik heb nog niet geschreven omdat ik vooral al veel ben weg geweest, laat naar bed en geen internet op de momenten dat ik er tijd voor had.
Donderdag ben ik na mijn aankomst en iedereen gedag zeggen dus naar de kerk gegaan. We gingen in Colombo naar de kerk omdat daar de mis in het Engels was. We waren niet alleen in de kerk en dat betekende dus 1,5 uur staan, wat niet echt heel ideaal voelt als je net een reis van ongeveer 36 uur achter de rug hebt met weinig slaap, maar vooruit. Het was zeer vergelijkbaar met de nachtmis bij ons, maar gelukkig hebben wij vaak een beter zingend koor dan hier. Hier hadden ze namelijk ongeveer acht priesters en de een zong nog valser dan de andere en dat met de geluidsinstallatie op volumestand veel te hard. Maar goed weer een ervaring rijker en kerst kon echt beginnen. Bij thuiskomst hebben we eerst de cadeautjes gedaan die ik had meegenomen en er bleek ook van hen een cadeautje voor mij te zijn. Erg leuk dat ze hier aan gedacht hadden, een lekker zakje met gedroogd fruit.
Vervolgens nog wat drinken en toen was het ineens 3 uur. Met andere woorden veel te laat (of vroeg) om naar bed te gaan.
Eerste kerstdag was iedereen hier in afwachting van de kerstman, maar tot de klok van 16.30 uur gebeurde er niet veel, behalve dat er steeds mensen kwamen om een fijne kerst te wensen. Om 16.30 uur kwam er een clubje studenten om toffees te geven en een ballonnen. Een van hen was verkleed als kerstman, een beetje een vreemde gewaarwording een zwarte kerstman en ik denk dat ze dat zelf ook vinden, want hij had een masker op. Voorheen scheen het kerstfeest veel groter te zijn en ik geloof dan ook dat de akka's een beetje teleurgesteld waren.... Ik wist niet wat ik kon verwachten, maar vond het wel grappig.
's Avonds kwam de familie van Cotagala eten en zo kwam het dat ik weer te laat in bed lag...
Vanwege het lekkere weer ben ik zaterdagochtend samen met Deshani naar het zwembad gegaan en is mijn kleur inmiddels weer van wit af. Sommige plaatsen zijn nu wat rood, maar dat wordt vanzelf bruin.
In de loop van de dag hoorde ik dat er in het dorp hier een Perehera (optocht vanwege volle maan) zou zijn 's avonds en besloot hierheen te gaan. Met een aantal akka's vertrokken we na de enorme stortbuien, die ook mijn bed tot waterbed omtoverden, naar het dorp. Een zus van de akka's heeft hier een half afgebouwd huis langs de route en voor ik het wist zat ik in het donker op het dak van dat huis...
Dit is waarom ik het hier geloof ik ook zo leuk vind, spontane acties en of het helemaal veilig is? Als je het maar goed kunt zien. Het was een mooie optocht met dans, olifanten en het duurde ongeveer een uur. Helaas was hij maar liefst twee uur na de afgesproken tijd gestart wat betekende dat ik weer pas om 1 uur terug was en na even skypen met mijn familie lag ik dus weer te laat in bed...
Gisteren heerlijk in Colombo gewinkeld en twee nieuwe rokken en een nieuwe broek gekocht. 's Avonds op de thee bij Gerard en daarna nog bijkletsen met Manon. En je raadt het vast, weer niet op tijd gaan slapen, vanavond toch maar eens proberen. Ik ben nu klaar voor de bezoeken aan de bedrijven en dus vandaag, maandag, gestart met afspraken maken. Inmiddels heb ik er al vijf en datt is alleen nog bij Nederlanders. De Sri Lankanen moet ik nog gaan bellen vanmiddag.
Zo dat was het voor nu. Tot snel!

p.s. de stand van de salarissen gaat goed, heb inmiddels €2000,- verzameld, maar natuurlijk blijft meer welkom, dus als iemand mensen weet....

  • 28 December 2009 - 08:33

    Moniek:

    Wat ben je toch weer druk bezig!!! Wel fijn dat je er weer zo van geniet. Ik wens je alvast een hele bijzondere jaarwisseling toe!

  • 28 December 2009 - 09:19

    Miriam:

    Hoi Corine, neem een wijze raad van me aan,probeer toch maar op tijd je mandje op te zoeken s,avonds want al dat nachtbraken is niet gezond hoor!
    Fijn dat de kerst goed verlopen is.
    Hier is ook het normale leven weer een beetje begonnen,dat wil zeggen de sneeuw beina weg ,dus we kunnen weer gewoon over straat,zonder glijpartijen.
    het is wel mooi maar ik vindt dat glad maar niks.
    verder zijn de kindjes geregeld hier en we puzzelen en lego,en wat af samen.
    Geniet van je reis en tot wederhoren.
    Lieve groet miriam en johan.

  • 28 December 2009 - 21:17

    Mieke Koenen:

    Hoi Corine
    Heb je 4e reisverslag gelezen en alle foto's bekeken. Geweldig die snoezelruimte, ik ben zeer TROTS op mijn ex achterbuurmeisje!!!!
    Fijn dat je het nu weer zo naar je zin hebt en natuurlijk veel succes met je missie.
    Goede jaarwisseling en met of zonder krenten bak ze bruin!
    En blijf vooral gezellig door mailen.
    Liefs 'tante' Mieke

  • 29 December 2009 - 10:02

    Cobie Pirard:

    nu ben je weer de echte Corine, je bent weer voolop aan het regelen en lekker aan het genieten met jouw mensen.
    Het is een heel leuk en mooi verslag, leuk weer om zo bij te houden wwat je allemaal aan het doen bent. Derek heeft hier ook genoten ik had een suprise party voor hem georganiseerd, helaas door het slechte weer kwamen alleen Ruud en Bibi, je had zijn gezicht moeten zien toen ze binnen kwamen. Hij vond het geweldig. Ze hebben lekker bij ons gegeten. Hij is ook nog naar de kerstshow van Samson en Gert in Antwerpen met ons geweest. en nu is hij een paar dagen logeren op de Koordeleij. Nu ik wacht vol spanning op het volgende verslag.
    Heel veel groetjes van ons allemaal

  • 01 Januari 2010 - 17:13

    Carmi:

    hoi, gelukkig nieuwjaar. hoe was dat daar? ik denk "laat". het lijkt erop dat je thuis een kast bij moet gaan plaatsen.liefs carmiXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine

meer info: dongen.corine@kpnmail.nl of 0645165445 en www.prithipura.org

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 80003

Voorgaande reizen:

21 Maart 2019 - 07 April 2019

Negen jaar samen vieren we in Sri Lanka

23 Maart 2018 - 08 April 2018

Een verlaat verjaardagscadeau aan mezelf!

17 April 2017 - 27 April 2017

Ja, we gaan weer naar Sri Lanka!!!

18 December 2013 - 05 Januari 2014

De tiende keer naar mijn Sri Lankaanse vriendjes!

17 Augustus 2013 - 15 September 2013

Vijf landen in vier weken.

07 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Carnaval vieren in Sri Lanka

27 Augustus 2012 - 19 September 2012

Zuid Afrika

27 April 2012 - 14 Mei 2012

Weer een keertje alleen naar huis....

01 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Samen naar mijn tweede thuis

31 Maart 2010 - 30 Mei 2010

Onbetaald verlof...

23 December 2009 - 17 Januari 2010

Vijfde reis

08 Augustus 2009 - 19 September 2009

Mijn vierde reis

Landen bezocht: