Het valt nog niet mee en de tijd gaat te snel.. - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Corine Dongen - WaarBenJij.nu Het valt nog niet mee en de tijd gaat te snel.. - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Corine Dongen - WaarBenJij.nu

Het valt nog niet mee en de tijd gaat te snel..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

06 Januari 2010 | Sri Lanka, Wattala

Bedrijven benaderen gaat prima, maar tot de juiste persoon door weten te dringen is een tweede. Maar langzaam komt er schot in en mag ik mijn brieven voor een tweede keer sturen of in het geval van Wartsila zelfs al een vervolgbrief naar aanleiding van een gesprek. En snappen jullie dat een bedrijf als Coca Cola zegt dat ze alles liever per post doen dan per mail? Lang leve de moderne tijd..
De dagen gaan hier zo snel dat ik eigenlijk niet meer weet wat ik wanneer heb gedaan, maar ik zal eens goed nadenken.
Zondag heb ik geloof ik niets gedaan behalve een beetje lekker rondhangen en met de kinderen spelen en in het zwembad. O ja en ik had naar aanleiding van mijn blauwe voet een zalfje en wat tabletten gekregen vande farmaceut. Ik heb zo'n tablet genomen, maar het was alsof ik een hele fles drank ophad en heb ik in de middag maar een uurtje geslapen. Overigens denk ik dat een hele fles drank op zo voelt, want dat heb ik nog nooit geprobeerd.
Daarna werd ik gebeld door Eva (duitse vrijwilliger) ze was naar het strand gegaan en daar waren jongens haar gaan lastig vallen, ik had haar aan de telfoon toen het ineens stil werd, dus ik samen met David rennen naar het strand. Onderweg kwamen we haar al huilend tegen en hebben we haar proberen te troosten. Het gevolg was dat ze op haar donder kreeg omdat ze op zondag alleen naar het strand was gegaan, dat is namelijk een soort verbod hier) en dat ze nu niet meer alleen weg durft. Ik ga daarom zondag naar het zuiden met de trein om haar weg te brengennaar haar zusje die hier naar toe komt voor vakantie. We gaan dan lekker naar het strand, wat daar wel mag en ik ga maandagochtend de handicraftworkshop bezoeken van Prithi in Galle. Daarna ga ik alleen terug met de trein. Na mijn vraag of dat geen probleem was, wat ik eigenlijk niet dacht werd mij gemeld dat ik dat makkelijk kon omdat ik zelfverzekerd genoeg ben.
Maandagochtend belde ik naar Wartsila en mocht ik 's middags meteen komen voor een gesprek. Nu dus een vervolgbrief schrijven en een foldertje maken voor hen. Maar hiervoor ben ik afhankelijk van Pieter en moet ik dus even voorzichtig druk opvoeren om het deze week gedaan te krijgen. Mijn part van beide zaken is klaar, nu het zijne nog.
Dinsdag ben ik naar Nienhuis Educational Toys geweest en ook dat was een waardevol gesprek, alleen nog niet voor de korte termijn. Zij zijn namelijk aan het reorganiseren en hebben net hun fabriek in Nederland gesloten om hier de productie voort te zetten. In Nederland heeft dat 40 banen gekost en in plaats daarvan gaan ze hier ongeveer 150 nieuwe mensen aannemen. Dat is dan toch gek om te horen en dan weet je meteen hoe het komt dat allerlei bedrijven deze kant uit trekken.
Vandaag ben ik naar de haven hier in de buurt gelopen, die wordt gebouwd door BAM en gedeeltelijk betaald door de Nederlandse overheid. Helaas was de manager er niet en komt die volgende week terug van vakantie volgens de bewaking. Ik ga het dan nog maar eens proberen, want hetzelfde verhaal vertelden ze me vorige week ook.
Vanmiddag ben ik naar Aruna en Sujani geweest om naar hun baby te kijken (is vorige keer toen ik hier was geboren). Akindu is een echt een enorm leuk ventje en wilde meteen bij me zitten en deed niets anders dan lachen. We hebben verder de dvd gekeken van zijn bruiloft, moest nog steeds een keer gebeuren en lekker gegeten.
Nu weer terug op Prithi waar we waarschijnlijk morgen naar debgrafenis gaan van een oom van twee akka's en de zwager van de vhauffeur van hier. Ze hebben het nog niet definitief besloten, maar als ze gaan ga ik waarschijnlijk mee. Niet dat ik van begrafenissen hou, maar ik wil het hier ook wel eens meemaken.

Ik spreek jullie weer.

p.s. Weet je dat je hier ook 's nachts wakker kunt worden van de kou? Overdag is het 32 graden en dan is 20 's nachts best fris. Dat wordt wat als ik terugkom... Misschien weer een reden om te blijven?

  • 06 Januari 2010 - 17:21

    Miriam:

    Hoi Corine je verslagen gelezen,en wat is het toch allemaal een gedoe om iets geregeld te krijgen,maar jij weet de juiste mensen wel te spreken hoop ik ,met en goed resultaat.
    Verder is het hier koud,en sneeuw ,dus klaag maar niet met 20 gr s,nachts,ik wil wel ruilen.
    En oh ja die rok staat je heel charmant,zijn we niet gewend van jou.
    Hoop je gauw weer op ned bodum te spreken,hartelijke groet van mij Miriam.

  • 06 Januari 2010 - 18:09

    An:

    Hoi Corine
    Het is hier geweldig met die sneeuw de kinderen van de bso vinden het tof. Zo te lezen gaat het jou daar goed en zul je nog genoeg bereiken en anders moet je weer terug maar zo te lezen zou je dat ook graag willen. Succes en veel plezier met de lieve kindjes!! Anxx

  • 06 Januari 2010 - 18:41

    Je Broer:

    Ja, charmant of dat het goede woor is?
    -15 is koud en 0 graden lijkt dan weer warm, vandaag -6 in zuidelijk Limburg Brrrr.
    Groeten van ons allemaal

  • 06 Januari 2010 - 19:11

    Vicky:

    Hey corine,
    Ik hoop dat alles nog gaat lukken voordat je weer terugkomt.
    Qua weer hoef je inderdaad niet terug te komen, het is hier berekoud en dan heb ik nog net een wintersport achter de rug.
    Vrijdag heb ik soll. gesprek om 8.30u. dus als je effe tijd hebt, duimen !!!

  • 08 Januari 2010 - 23:26

    Carmi:

    Het is hier maar -12 graden. Dat scheelt een kleine 32 graden. Zo warm is het overdag bij jou. Coca cola zal het niet al te makkelijk willen maken. Dan haken er vast al weer en aantal mensen af. Maar niet jij! Carmi xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine

meer info: dongen.corine@kpnmail.nl of 0645165445 en www.prithipura.org

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 80025

Voorgaande reizen:

21 Maart 2019 - 07 April 2019

Negen jaar samen vieren we in Sri Lanka

23 Maart 2018 - 08 April 2018

Een verlaat verjaardagscadeau aan mezelf!

17 April 2017 - 27 April 2017

Ja, we gaan weer naar Sri Lanka!!!

18 December 2013 - 05 Januari 2014

De tiende keer naar mijn Sri Lankaanse vriendjes!

17 Augustus 2013 - 15 September 2013

Vijf landen in vier weken.

07 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Carnaval vieren in Sri Lanka

27 Augustus 2012 - 19 September 2012

Zuid Afrika

27 April 2012 - 14 Mei 2012

Weer een keertje alleen naar huis....

01 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Samen naar mijn tweede thuis

31 Maart 2010 - 30 Mei 2010

Onbetaald verlof...

23 December 2009 - 17 Januari 2010

Vijfde reis

08 Augustus 2009 - 19 September 2009

Mijn vierde reis

Landen bezocht: