Grote schoonmaak en bijna nieuwjaar. - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Corine Dongen - WaarBenJij.nu Grote schoonmaak en bijna nieuwjaar. - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Corine Dongen - WaarBenJij.nu

Grote schoonmaak en bijna nieuwjaar.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

03 April 2010 | Sri Lanka, Wattala

Na mjn eerste nacht kort maar heerlijk geslapen te hebben, geholpen met eten geven. Het wakker worden voelde zo vertrouwd het geluid van een bezem over de vloer net onder mijn kamer. Je kunt het je bijna niet voorstellen dat is echt lekker wakker worden. Thuis zou ik de buren voor gek verklaren, maar ja.
Na het ontbijt scheen er een heerlijke zon en ben ik samen met Deshani naar het zwembad geweest. Ik heb mijn belofte van het met haar gaan zwemmen als ik hier ben dan ook meteen ingelost.
Na de lunch zijn we naar de kerk geweest met een aantal akka's en nangi's. Het was namelijk zoals ik al eerder schreef goede vrijdag. We zaten om half drie in de kerk en de mis stratte om drie uur. Er werd een complete voorstelling opgevoerd over de kruisweg en het was best leuk om te zien. Het laatste stuk heb ik echter niet gezien, want ik ben na ongeveer 2,5 uur daar gezeten te hebben er tussenuit geknepen. Dat is helemaal niet netjes, maar het was er zo verschrikkelijk warm en ze gebruikte er zoveel wierook dat ik er niet helemaal lekker van werd. En om daar nu mee te blijven zitten...
Natuurlijk kreeg iedereen natuurlijk te horen dat ik eerder was weggegaan, maar dat vond geloof ik niemand erg. Wat veel erger was, was dat toen ik de kerk uitging in de tuin ongeveer nog 500 mensen zaten en ik daar als blanke tussendoor moest. Nou als je zo bekeken wordt, heb je al wel gevoeld dat je iets doet wat niet hoort.
Bij het diner waren er speciaal voor mij de coconutpancakes en mijn avond kon niet meer stuk.
Vanochtend was het alweer op tijd dag en heb k geholpen met het schoonmaken van een van de groepen. Het is zo dat ze hier voor Singalees neuwjaar de hele boel grondig schoonmaken. NOu ja voor het oog grondig, de bedjes heb ik schoon gespoten en de vloer mee geschrobt, maar als je naast de koelkast kijkt.... En toch niemand die er iets mee doet, dus heb ik ook maar mijn waarden en normen van hier gebruikt en gedaan of ik het niet gezien heb.
Wat de rest van de dag brengt weet ik nog niet, maar dat horen jullie snel weer van me.

Een al bruin (en ook een heel klein beetje rood) gekleurde Corine

  • 03 April 2010 - 08:21

    Sanne:

    Nou Corine je hebt goed je best gedaan, het ziet er weer netjes uit ;)
    Alvast fijne pasen en een gelukkig nieuwjaar.

  • 03 April 2010 - 13:57

    Mieke Koenen:

    Fijn dat je je weer zo thuis voelt daar. Geniet ervan, hele fijne Pasen en vooral een Gelukkig Nieuwjaar voor jou en al je vriendjes en vriendinnetjes! Tante Mieke

  • 04 April 2010 - 08:36

    Tini:

    Hoi Corine!

    Je bent meteen weer thuis met al dat poetsen,het is een beetje net als vroeger toen moesten wij voor Pasen ook Grote Schoonmaak houden,Maar wat een lange dienst voor goede Vrijdag dat zijn wij hier niet meer gewend.Geniet van het Nieuwjaarfeest met allen die je daar lief hebt.

    Liefs Tini

  • 04 April 2010 - 09:49

    Frans
    Je weet toch wel dat je niet zo maar eerder de kerk uit mag lopen!foei!
    Nou ja ,je hebt het weer goed gemaakt door mee schoon te maken!
    ga zo door en ge zult in den hemel komen!!
    Geniet ze!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine

meer info: dongen.corine@kpnmail.nl of 0645165445 en www.prithipura.org

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 80018

Voorgaande reizen:

21 Maart 2019 - 07 April 2019

Negen jaar samen vieren we in Sri Lanka

23 Maart 2018 - 08 April 2018

Een verlaat verjaardagscadeau aan mezelf!

17 April 2017 - 27 April 2017

Ja, we gaan weer naar Sri Lanka!!!

18 December 2013 - 05 Januari 2014

De tiende keer naar mijn Sri Lankaanse vriendjes!

17 Augustus 2013 - 15 September 2013

Vijf landen in vier weken.

07 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Carnaval vieren in Sri Lanka

27 Augustus 2012 - 19 September 2012

Zuid Afrika

27 April 2012 - 14 Mei 2012

Weer een keertje alleen naar huis....

01 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Samen naar mijn tweede thuis

31 Maart 2010 - 30 Mei 2010

Onbetaald verlof...

23 December 2009 - 17 Januari 2010

Vijfde reis

08 Augustus 2009 - 19 September 2009

Mijn vierde reis

Landen bezocht: