Hondenspreekuur - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Corine Dongen - WaarBenJij.nu Hondenspreekuur - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Corine Dongen - WaarBenJij.nu

Hondenspreekuur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

05 April 2010 | Sri Lanka, Wattala

Zomaar midden op de straat en bij ons voor de deur. Je moest eens weten hoeveel honden er hier in de buurt rondlopen en als die allemaal bij elkaar komen....
Van de week was er een auto door de straat gekomen met het bericht dat vandaag de dierenarts hier zou komen vaccineren. Ik heb die auto wel gezien en gehoord, maar niet vertsaan wat ze zeiden, nu werd dit mij verteld. Zo'n spreekuur is het ideale moment om eens lekker met de plaatselijke bevolking in contact te komen. Zij vinden mij interessant en ik hen, dus dat komt goed uit.Kan ik een beetje mijn Sinhala oefenen, hoe meer ik weet voor ik woensdag naar les ga hoe beter toch. Ik ken inmiddels alle dagen van de week,kan tellen tot honderd en wil morgen voor de klok gaan. En natuurlijk weet ik inmiddels weer veel meer woorden. Het gaat nu best snel, zeker nu de akka's ook weten dat ik het graag wil leren. Spraken ze al Engels, nu spreken ze steeds Sinhala tegen me en moet ik dus moeite doen om ze te verstaan.
Ik heb gisteren zo her en der een beetje geholpen en ben 's middags even lekker boodschappen gaan doen. Ik kocht een paraplu voor het geval dat, maar kon hem meteen gebruiken. Het regende alleen zo hard dat ik alleen nog een droog hoofd had, de rest was ondanks de paraplu helemaal doorweekt. En ik kan je vertellen dat is een charmant gezicht als je een dunne beige broek aan hebt.
Vanochtend weer fijn vroeg er uit en na het eten geven op de volgende groep mee geholpen met de grote schoonmaak. We zijn nu bijna klaar en alleen het tempeltje op het plein moet nog geschilderd worden. Dat ga ik woensdag met David samen doen, vandaag al wel een begin gemaakt. We hebben de kleur steenrood aangebracht met....schoenpoets. Lekker goedje en dus nu ook steenrode nagels aan mijn rechterhand. Dat is niet zo erg, maar daar moet ik straks ook weer mee eten...
Dat is trouwens toch wel raar hier, de GGD waarschuwt om handen goed te wassen en zo, maar hier sta je het ene moment een poepluier te verschonen en het andere moment moet je met dezelfde handen weer eten. Gelukkig heb ik een goed vertrouwen in de Dettol.
Gisteren hadden we trouwens bij het ontbijt nog speciaal voor ons gekleurde eieren, heel erg lief. Ik heb echter wel mijn chocoladepaashaas gemist dus als iemand die een heeft gevonden en gevangen, ik denk dat ik die in juni ook nog wel lekker vind.
Morgen een dagje vast op de groep mee werken en woensdag naar Anandapura om het schoolfeest mee te vieren.
Leuke dingen dus.

Groetjes Corine

• 05 April 2010 - 20:27

John:

Hoi Corine. Volgens mij moet jij je daar wel heel gelukig vinden dat je zo kunt uit leven en de mensen kan helpen ik heb echt bewondering voor jou.

groetjes John

• 05 April 2010 - 20:27

John:

groetjes John

• 06 April 2010 - 19:14

An:

Leuk je verhalen weer te lezen, het is hier vandaag ook lekker weer geweest geen regen wel veel zon en warm. In Lunetblad las ik van een meisje Sanne Mandigers die ook als vrijwilliger in Prithi werkt ken je die? Ik lees je verhalen wel weer doei An.

• 07 April 2010 - 20:28

Tini:

Hoi Corine!

Onbetaald verlof?
    Hier werk je nog veel harder , maar je zult er wel voldoening van hebben. Dat haal ik er tenminste uit in je entousiaste verslagen.

Liefs Tini

• 07 April 2010 - 20:28

Tini:

Hoi Corine!

Onbetaald verlof?

Liefs Tini

• 08 April 2010 - 07:38

Ton:

Het is weer heerlijk om je verhalen te mogen lezen.
    Wat had ik deze keer graag met je meegegaan!
    Ik ben ben trots op je.
    Veel succes met je studie en vergeet tussendoor niet te genieten!!!

Groeten:
    Ton