En toen was ze zomaar in India… - Reisverslag uit New Delhi, India van Corine Dongen - WaarBenJij.nu En toen was ze zomaar in India… - Reisverslag uit New Delhi, India van Corine Dongen - WaarBenJij.nu

En toen was ze zomaar in India…

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

25 April 2010 | India, New Delhi

Nou ja zomaar, ik moest er wel even voor vliegen, maar het voelde alsof ik vanuit Tilburg naar Poppel ging. Heel vreemd als je naar India gaat, maar het is natuurlijk niet zo’n grote onderneming omdat het best dichtbij is.
Zaterdag vertrokken we om 15 uur vanaf het vliegveld in Sri Lanka met enige vertraging omdat het enorm tropisch aan het regenen en waaien was. Hierdoor waren we wat laat in Chennai en moesten we haasten voor het vliegtuig naar Dehli. Heel stom is het daar geregeld als je van het international vliegveld naar het domestic gaat, je moet je bagage van de band halen, aan een vreemde van de luchtvaartmaatschappij geven en die gaat er dan mee vandoor om het in het goede vliegtuig te krijgen. Corinna vertrouwde er niet helemaal op, maar ik had dit in 2008 ook al meegemaakt dus…
Kwam de bagage gewoon tegelijk met ons aan in Dehli. Hier hebben we een taxi genomen naar een buurt die we hadden uitgezocht en hebben een slaapplaats gevonden. Het was wel meteen afdingen geblazen, maar dat is een van mijn verborgen talenten dus voordelig een kamer gescoord.
Vanochtend wilden we eerst naar een winkelcentrum om een goede gids te gaan kopen over Dehli, maar we werden steeds mee gelokt door mensen die andere dingen aan ons wilden aansmeren. Dit heb ik in het zuiden ook wel eens gehad, maar over het algemeen was er dan altijd wel iemand die het serieus met je meende. Dat kostte hier veel meer tijd en uiteindelijk zijn we naar een touristoffice gegaan en hebben hier een sightseeing Dehli geboekt voor twee keer een halve dag en een tweedaagse trip naar Agra en de Taj Mahal. We wilden dit per trein doen, dan konden we woensdag wel heen, maar helaas pas terug nadat ons vliegtuig al weer zou vertrekken. Dus voor deze iets duurdere maar ook veel veiligere oplossing gekozen. En zeg nu zelf dat is ook wat waard!
Afijn tegen twaalf uur gingen we met een gids op pad naar de Masjid en het Red Fort. Hij bracht ons tot in de buurt en regelde vervolgens een fietsriksja voor ons tot voor de ingang. Eigenlijk best zielig die man moest bij een onmenselijke temperatuur van 42 graden hier met twee mensen achterop een kilometer of drie (enkele reis) fietsen. En dat voor slechts 80 eurocent, tenminste dat hebben we hem gegeven omdat we medelijden met hem hadden. Het fort was erg mooi en we werden nogal bekeken. Nu ben ik niet echt het type fotomodel, hier willen ze toch steeds foto’s van me maken… Misschien toch eens langs een modellenbureau als ik thuis ben?
Aan het eind van de tour nog een Hindutempel bezocht, erg indrukwekkend en leuk voor op de foto. Helaas mocht je camera niet mee naar binnen dus opgeslagen op mijn eigen harde schijf.
Om vier uur waren we bruin van de zon en zwart van het stof terug in het hotel om even bij te komen. Zometeen weer op pad om het bazaargebied waar we verblijven een beetje af te struinen.
Mijn eerste indruk van Dehli; een hele grote (25 miljoen inwoners) ,hete, stoffige stad waar ze alles aan het verbouwen zijn vanwege een bepaald sportevenement en veel minder modern als ik had gedacht. De mensen lijken heel vriendelijk, maar wel vaak met een bijbedoeling. Ik denk een prima stad om te bekijken en te ervaren voor een paar dagen, maar zeker niet een stad om te wonen.
Morgen vertrekken we om 6 uur naar Agra en blijven daar twee dagen om daarna hier weer twee dagen een beetje rond te hangen en te ervaren.

Tot de volgende stoffige en hete ronde!

  • 25 April 2010 - 15:58

    F Pistorius:

    bedankt voor het lieve sms.frans is weer thuis heeft veel pijn is geopereerd heeft een plaat in zn been maar alles komt goed je geniet wel lees ik heel leuk zeg geniet er van groetjes marian en frans

  • 25 April 2010 - 19:58

    John:

    Hoi mijn liefje.

    Je bent veilig aangekomen in India ik hoop dat je er een paar mooie dagen hebt daar en veel mag gaan zien wan wat je in gedachte had.
    maar dat zal vast wel goed komen. Dikke kus en een knuffel van je lieve
    lekker ding

  • 26 April 2010 - 15:08

    Tini:

    Hoi Corine!

    Indrukwekkend de fotos van India. Dit is voorlopig het laatste berichtje,ik ga tot 17 Mei op vakantie daarna hoor je we weer wat van mij.Ik wens je nog een hele fijne tijd en geniet ervan als je Familie naar jou komt maar dat zal best goed komen.

    Liefs Tini

  • 29 April 2010 - 22:13

    Carmi:

    Dat moet een heerlijk vertrouwd gevoel zijn zo'n reis lijkende op die van Tilburg naar Poppel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine

meer info: dongen.corine@kpnmail.nl of 0645165445 en www.prithipura.org

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 80002

Voorgaande reizen:

21 Maart 2019 - 07 April 2019

Negen jaar samen vieren we in Sri Lanka

23 Maart 2018 - 08 April 2018

Een verlaat verjaardagscadeau aan mezelf!

17 April 2017 - 27 April 2017

Ja, we gaan weer naar Sri Lanka!!!

18 December 2013 - 05 Januari 2014

De tiende keer naar mijn Sri Lankaanse vriendjes!

17 Augustus 2013 - 15 September 2013

Vijf landen in vier weken.

07 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Carnaval vieren in Sri Lanka

27 Augustus 2012 - 19 September 2012

Zuid Afrika

27 April 2012 - 14 Mei 2012

Weer een keertje alleen naar huis....

01 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Samen naar mijn tweede thuis

31 Maart 2010 - 30 Mei 2010

Onbetaald verlof...

23 December 2009 - 17 Januari 2010

Vijfde reis

08 Augustus 2009 - 19 September 2009

Mijn vierde reis

Landen bezocht: