Ik ben te gezellig... - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Corine Dongen - WaarBenJij.nu Ik ben te gezellig... - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Corine Dongen - WaarBenJij.nu

Ik ben te gezellig...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

06 Mei 2010 | Sri Lanka, Wattala

En daarom wil er van alles in mij wonen en bij me blijven eten.
Vanochtend naar het ziekenhuis geweest in Colombo, een priveziekenhuis met steriele spullen dus wel te vertrouwen. Bij het opstaan was ik wederom misselijk en voor ik was vertrokken had ik al drie keer een droog shirt aangetrokken en een droge broek. Een beetje koorts dus en vandaag ook nog erg warm hier.
In het ziekenhuis aangekomen vroegen ze of ik een full body check wilde. Ik heb maar gezegd dat ik graag eerst een arts wilde spreken. Dat kon, die zou om 10.30 uur komen en ik zou dan als vijfde aan de beurt zijn. Het was op dat moment 9.30 uur en ik zag op mijn briefje dat ik dan om 11.45 uur aan de beurt zou zijn... Eerst dus maar even op zoek naar een plekje om iets te drinken. Om 10.40 uur was het daar echter zo warm dat we (Jessica was met me mee) besloten om toch maar in de airco wachtkamer te gaan zitten en wat schetste mijn verbasing, we waren om 11 uur al aan de beurt. De vrouwelijke internist vroeg wat de klachten waren en deed een onderzoek, ze concludeerde vervolgens dat het een parasiet of bacterie uit India moest zijn en schreef me twee anti biotica kuren voor en nog twee antimisselijkmiddelen. Verder een zoutoplossing en ze wilde bloedprikken en ontlasting van me hebben om het verhaal te bevestigen. Dus naar het labaratorium om eerst te betalen en dan de testen te doen. De kosten vielen in het geheel wel mee, een consult, de testen en de medicijnen samen voor €25,-. Wat niet meeviel was het op commando in een potje poepen en ik hoop dan ook dat ze genoeg hebben om te testen. Morgenvroeg moet ik terug voor de bloeduitslagen en over drie dagen voor die van de andere test. Verder mag ik drie dagen geen melkproducten en alleen licht verteerbaar voedsel. Geen vlees dus, komt dat even goed uit, dat krijgen we hier namelijk zelden. Nu ik weet waar ik aan toe ben voel ik me al iets lekkerder, er wordt nu aan gewerkt en ik hoop dat het snel werkt. Ik wil namelijk nog met de rest van de familie leuke dagen hebben en mijn laatste drie weken ook plezier maken.
De familie heeft het overigens prima naar de zin en we zien elkaar in ieder geval zondag.
Nu in mijn opleving even mijn kamer poetsen en een wasje doen zodat ik genoeg schone kleding heb voor de komende dagen en ik in ieder geval in een schone kamer uit kan zieken en slapen. Dat zal ik namelijk wel gaan doen de komende dagen het schijnt namelijk een heftig kuurtje te zijn. Ik weet dat ik gezellig ben om in te wonen en dat het leuk is om met mij mee te eten, maar voor dit beest wil ik toch geen goede gastvrouw zijn, uitroeien dus!!!

Dank je wel voor jullie berichtjes, ik geniet hier erg van en het is goed te weten dat jullie met me meeleven.. En voor degene die al dachten dat ik zwanger zou zijn, wat denken jullie wel niet van mij?

Lieve groet een zwetende en gerustgestelde Corine

  • 06 Mei 2010 - 10:51

    Anja:

    Je hebt het goed te pakken, maar goed dat je nu weet wat er aan de hand is.Beterschap.

  • 06 Mei 2010 - 10:59

    Lesley:

    Fijn dat je nu weet wat er aan de hand is, dan ben je misschien al voor de helft genezen. Snel opknappen en verder met genieten. Ik ga zo meteen bijkletsen met Carmi, ook gezellig!

    Liefs, Lesley

  • 06 Mei 2010 - 12:11

    Miriam:

    Ha Corine ,hoop dat de kuur goed aanslaat,want je mag wel een pondje kwijt maar niet te gek maken he!
    Het zou fijn zijn als je met de fam nog wat kunt doen ,dus rust goed uit en neem je vitamientjes maar goed in,luister naar je eigen lijf ,dat is en blijft de beste graad ( ziekzijn) meter.
    Lieve groet Miriam Johan.

  • 06 Mei 2010 - 15:58

    Vicky:

    Hey Corine, fijn dat je nu in ieder geval wrs de goede medicijnen hebt. Succes met je kuurtje en we duimen voor de uitslagen.
    Enne, we dachten helemaal niks.....

    Onbevlekt ontvangen ?!?!? zijn er meer die dat overkomt. (ha ha )

    Vandaag nog lekker over je geroddelt op het werk, nou ja... eigenlijk alleen vertelt dat je ziek was en dat je fam. er is.

  • 06 Mei 2010 - 16:15

    Marian Pistorius:

    van uit het koude tilburg heel veel beterschap hoop dat je snel opknapt ook van phillie brengen haar ook verslag uit van jou groetjes van marian frans en phillie

  • 09 Mei 2010 - 21:42

    Carmi:

    dank je wel vriendin, dat is wederzijds. XXX

  • 09 Mei 2010 - 21:47

    Carmi:

    dat wil jij helemaal niet weten wat wij van jou denken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine

meer info: dongen.corine@kpnmail.nl of 0645165445 en www.prithipura.org

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 79984

Voorgaande reizen:

21 Maart 2019 - 07 April 2019

Negen jaar samen vieren we in Sri Lanka

23 Maart 2018 - 08 April 2018

Een verlaat verjaardagscadeau aan mezelf!

17 April 2017 - 27 April 2017

Ja, we gaan weer naar Sri Lanka!!!

18 December 2013 - 05 Januari 2014

De tiende keer naar mijn Sri Lankaanse vriendjes!

17 Augustus 2013 - 15 September 2013

Vijf landen in vier weken.

07 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Carnaval vieren in Sri Lanka

27 Augustus 2012 - 19 September 2012

Zuid Afrika

27 April 2012 - 14 Mei 2012

Weer een keertje alleen naar huis....

01 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Samen naar mijn tweede thuis

31 Maart 2010 - 30 Mei 2010

Onbetaald verlof...

23 December 2009 - 17 Januari 2010

Vijfde reis

08 Augustus 2009 - 19 September 2009

Mijn vierde reis

Landen bezocht: