Carnaval in Sri Lanka en mijn grote wens. - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Corine Dongen - WaarBenJij.nu Carnaval in Sri Lanka en mijn grote wens. - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Corine Dongen - WaarBenJij.nu

Carnaval in Sri Lanka en mijn grote wens.

Door: Corine van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Corine

12 November 2012 | Nederland, Tilburg

Zoals jullie weten, doe ik al sinds de tsunami vrijwilligerswerk in Sri Lanka. Ik werk hier dan voor Prithipura Communities (www.prithipura.org) een instelling voor mensen met een verstandelijke en / of ernstige meervoudige beperking. Ik doe dit in mijn vakanties en wanneer nodig neem ik hiervoor onbetaald verlof op.
In de afgelopen jaren heb ik voor hen diverse projecten gedaan, gevarieerd van het zoeken van sponsors om de salarissen van de begeleiders te garanderen tot het maken van een snoezelruimte en van het opleiden van begeleiders tot het maken van een folder om meer bekendheid aan het project te geven.

In februari ga ik voor de 9e keer terug en ik heb een wens. Het is namelijk zo dat op het tehuis voor de meervoudig gehandicapte kinderen een structureel tekort aan begeleiders is. Werken in de zorg, het lage salaris en de lange zware dagen (6 uur tot 21uur) maakt dat het erg moeilijk is om nieuwe mensen te vinden. Om de vaste begeleiders te ontlasten wordt daarom de hulp ingeroepen van de jongeren van een van de andere tehuizen. Dit zijn allemaal pubers met een licht verstandelijke beperking en zij komen in hun schoolvakanties en op hun vrije dagen helpen met de verzorging. Zij krijgen hiervoor geen salaris, maar we proberen hen af en toe eens te verwennen met iets lekkers en drie jaar geleden heb ik ze een dagje mee genomen naar een pretpark.
Nu is het onder andere mijn wens om hen eens drie tot vier dagen mee op een korte vakantie te nemen om iets terug te doen voor hun geweldige inzet.
Dit is in Sri Lanka naar verhouding niet echt duur, maar het is wel teveel voor hen. Met de kinderen op stap betekent namelijk dat de andere kinderen minder te eten hebben en dat is geen keuze!

Ik wil nu dus proberen of ik €1200,- (kosten voor veertig kinderen met begeleiding) bij elkaar kan krijgen... Maar zoals iedereen wel zal begrijpen, ik kan dit niet alleen en hoop dat er wederom mensen zijn die mij willen helpen.
Dit kan door het kopen van vriendschapsbandjes, boekenleggers, kerstkaarten, gemaakt door de kinderen daar, maar ook door een vrije donatie...
Dus doe je straks Sinterklaasinkopen, je kerstboodschappen of vul je jouw carnavalspotje.....denk nog eens aan 'mijn' kinderen!

Enne, schroom niet om deze tekst door te sturen naar iedereen die je kent.

Dank je wel!

Corine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Tilburg

Corine

meer info: dongen.corine@kpnmail.nl of 0645165445 en www.prithipura.org

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 80017

Voorgaande reizen:

21 Maart 2019 - 07 April 2019

Negen jaar samen vieren we in Sri Lanka

23 Maart 2018 - 08 April 2018

Een verlaat verjaardagscadeau aan mezelf!

17 April 2017 - 27 April 2017

Ja, we gaan weer naar Sri Lanka!!!

18 December 2013 - 05 Januari 2014

De tiende keer naar mijn Sri Lankaanse vriendjes!

17 Augustus 2013 - 15 September 2013

Vijf landen in vier weken.

07 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Carnaval vieren in Sri Lanka

27 Augustus 2012 - 19 September 2012

Zuid Afrika

27 April 2012 - 14 Mei 2012

Weer een keertje alleen naar huis....

01 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Samen naar mijn tweede thuis

31 Maart 2010 - 30 Mei 2010

Onbetaald verlof...

23 December 2009 - 17 Januari 2010

Vijfde reis

08 Augustus 2009 - 19 September 2009

Mijn vierde reis

Landen bezocht: