Nog minder dan drie weken! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Corine Dongen - WaarBenJij.nu Nog minder dan drie weken! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Corine Dongen - WaarBenJij.nu

Nog minder dan drie weken!

Door: Corine van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Corine

29 November 2013 | Nederland, Tilburg

Nog twee en een halve week voor we vertrekken...
Zoals altijd tel ik af om te gaan, maar met twee gaan maakt dat dit toch anders is dan normaal. John heeft geloof ik ook het Prithivirus te pakken en legt aan de kant waar hij mee bezig is als er iets moet gebeuren wat met Sri Lanka te maken heeft....
Als je in Sri Lanka laat weten dat je weer komt, komen langzaam maar zeker de verzoeken op gang, maar ik ben selectief in waar ik op in ga..
Het moet in de eerste plaats voor de kinderen van belang zijn en echte luxe daar doen we niet aan.
Zo heb ik dus een brief geschreven naar bedrijven om aan een kinderrollator en een looprekje te komen. Het duurde even voor ik reactie kreeg, maar vervolgens werd ik overspoeld met hulpmiddelen. Ik heb uiteindelijk precies wat ik moet hebben en de andere mensen heb ik toch maar netjes bedankt en gevraagd of ik volgende keer nog eens een beroep op ze mag doen. Ik weet zeker dat we meerdere mensen blij zouden kunnen maken, maar helaas is de vliegtuigmaatschappij niet zo meedenkend en moet het wel binnen de bagagenorm blijven. En een rollator, looprekje, douchestoel en veilig autostoeltje, daar kun je al best een doos mee vullen. Verder hebben we allerlei kerstcadeautjes gekocht voor de akka's, zij zijn toch degene die iedere dag weer voor de kinderen zorgen.Het plan is om met kerst met hen een barbecue te gaan doen en dan hebben we voor allemaal een kersttasje gevuld met allerlei kleine dingen zoals nagellak, iets te snoepen, een mok, beltegoed, een klompjessleutelhanger, shampoo, doucheschuim etc.
Zaken die voor ons zo gewoon zijn, maar wel dingen waar zij heel blij van worden!
Voor alle kinderen willen we in Sri Lanka nog iets kopen, zoals yoghurt, bananen, chocolaatjes, cake en voor de grotere cola en sinas met iets lekkers..We hebben hier al wat geld voor gekregen, maar natuurlijk zijn sponsors nog altijd welkom! Dus wil je ons nog helpen?
Haal dan dit jaar je voldoening eens uit een Sri Lankaanse kinderlach in plaats vanuit nog een extra kerstkransje...
Kijk gerust een op de volgende link om te zien wat mijn Sri Lankaanse leven zo waardevol maakt...

https://skydrive.live.com/view.aspx?resid=19EDF098A5F57B00!137&cid=19edf098a5f57b00&app=PowerPoint&wdo=2

Even kopieren in je browser en er gaat een wereld voor je open!

Komende drie weken staan in het teken van werken, laatste spulletjes kopen en zien dat we alles mee krijgen. Maar dat gaat vast lukken doordat ik vorige week aan een oud-vrijwilliger ineens 20 kg mee mocht geven. En het voordeel van met zijn twee gaan, je mag 60 kg bagage meenemen. Dus een heel klein beetje voor onszelf en heel veel voor hen!

Ik weet niet of het nog lukt om voor het vertrek te schrijven, maar jullie gaan in ieder geval heel snel weer van ons horen als we er zijn.
Iedereen alvast bedankt voor jullie steun!





  • 29 November 2013 - 19:30

    Bart:

    he Corine en John,
    Wie weet gaan we elkaar eindelijk eens ontmoeten,wij vertrekken iets eerder,de 16e!
    Fijne voorbereiding en wie weet!

    Grtjs,Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine

meer info: dongen.corine@kpnmail.nl of 0645165445 en www.prithipura.org

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 1573
Totaal aantal bezoekers 80041

Voorgaande reizen:

21 Maart 2019 - 07 April 2019

Negen jaar samen vieren we in Sri Lanka

23 Maart 2018 - 08 April 2018

Een verlaat verjaardagscadeau aan mezelf!

17 April 2017 - 27 April 2017

Ja, we gaan weer naar Sri Lanka!!!

18 December 2013 - 05 Januari 2014

De tiende keer naar mijn Sri Lankaanse vriendjes!

17 Augustus 2013 - 15 September 2013

Vijf landen in vier weken.

07 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Carnaval vieren in Sri Lanka

27 Augustus 2012 - 19 September 2012

Zuid Afrika

27 April 2012 - 14 Mei 2012

Weer een keertje alleen naar huis....

01 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Samen naar mijn tweede thuis

31 Maart 2010 - 30 Mei 2010

Onbetaald verlof...

23 December 2009 - 17 Januari 2010

Vijfde reis

08 Augustus 2009 - 19 September 2009

Mijn vierde reis

Landen bezocht: