Nog maar drie weken.... - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Corine Dongen - WaarBenJij.nu Nog maar drie weken.... - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Corine Dongen - WaarBenJij.nu

Nog maar drie weken....

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

26 Maart 2017 | Nederland, Oosterwolde

De tijd vliegt en een hoop gedaan en geregeld in de afgelopen periode, alleen niet geschreven......
Niet zo herl netjes maar een goede reden voor een uitgebreide update!
Toen we de vorige keer schreven waren we net over de helft van ons streefbedrag, inmiddels hebben we al meer dan ons streefbedrag en hebben we dus weer nieuwe doelen gesteld, waarover zometeen meer.
We hadden vorige keer een aantal spullen besteld hier in Nederland waarvan we weten dat we ze in Sri Lanka niet kunnen krijgen of moeilijk of veel duurder. Liefst zouden we alles in Sri Lanka zelf kopen omdat we dan ook de lokale economie steunen, maar sponsorgeld maakt ook dat we het zo zuinig mogelijk willen doen en daardoor zoveel mogelijk mensen blij kunnen maken.
Zo is er het verhaal van een zwembad dat we wilden aanschaffen om er een ballenbad van te maken. Dit zwembad is hier in Nederland te koop voor €55,- dus we dachten maar eens even informeren bij de Intex in Sri Lanka. Er kwam een mailtje terug dat ze het ons inderdaad konden leveren voor 45000 rupees, wat neer komt op ongeveer €300,-!
Tsja, dan toch maar kiezen om 15 kilo van je bagage op te offeren voor dat zwembad. En een gok nemen om twee leuke hangstoelen en de ballenbad allen rechtstreeks in Sri Lanka te laten bezorgen. Best spannend omdat daar het aan huis bezorgen van pakketjes niet zo gewoon is als hier. En als je dan na een week of zes nog niet hebt vernomen dat ze er zijn.... Maar gelukkig kwam vorige week het verlossende berichtje dat een goede vriend van ons bericht had gehad dat hij de spullen op het postkantoor kon gaan ophalen. Dat is inmiddels gebeurd en nu is het nog wachten op de laatste 400 ballen, die zweven nog ergens tussen China en Sri Lanka.
Ondertussen hier een hele mooie dieptetunnel gemaakt en trots op het resultaat. Een dieptetunnel is een glasplaaat met een spiegel en daartussen in lampjes waardoor het lijkt of je een hele diepe tunnel inkijkt. (Foto volgt later) De spiegel en de glasplaat hebben we gekregen van Van der Meijs glas in Tilburg, dus als je ooit glas nodig hebt....
Naast deze dingen een sponsormail gestuurd naar Beanbag.lk voor zitzakken en gevraagd of we een zitzak cadeau zouden krijgen als we er drie zouden kopen.... Eigenlijk is het me in Sri Lanka nog nooit eerder gelukt om iets gratis te krijgen, maar deze keer dus wel! De vierde zitzak is niet voor ons project, maar voor het project Metta. Dat is een dagopvang voor kids met een beperking.
Inmiddels ook begonnen met het uitzagen en schilderen van figuren voor een blacklight afbeelding. Eerder heb ik zoiets op de muur geschilderd maar omdat we nu maar kort tijd hebben voor een andere manier gekozen.
En natuurlijk hebben we ook een aantal boodschappen gedaan zoals goede plastic lepels, tuitbekers ( gedeeltelijk gekregen via rollatortje.com), luierspelden, glow in the darksterren, katoenen pampers etc.
De pampers moesten wel voorzien worden van nieuw klittenband, maar gelukkig is onze vorige buurvrouw heel handig en lief en heeft dat voor me gedaan.
Wat betreft het nieuwe doel, John heeft het idee geopperd om de verlichting op Prithi te verwisselen voor LED verlichting zodat er maandelijks op de energierekening bespaard kan worden. We vermoeden dat dit positief ontvangen zal worden en daarmee hebben we ook weer een streefbedrag van €500,- dat we willen halen om dit te verwezenlijken....
Dus mocht je nog wat willen doen voor ons......NL17INGB0005869669 tnv C van Dongen o.v.v. Prithipura.

Nou dat was het voor nu, tot snel!

• 03 April 2017 - 19:06

Maria Liebregts Hurkmans:

Goed bezig jullie. Ik zal straks even wat overmaken. Alle kleine beetjes helpen. Heel veel succes en ik volg graag je verhalen!
    Grtjs,
    Maria.