Oliebollen bakken - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Corine Dongen - WaarBenJij.nu Oliebollen bakken - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Corine Dongen - WaarBenJij.nu

Oliebollen bakken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

31 December 2009 | Sri Lanka, Wattala

Dat is wat ik vanmiddag ga doen. Ik heb niet echt het idee dat het oudjaarsdag is en als iemand zou vertellen dat het 14 juli is zou ik het zo geloven. Het is vandaag ongelofelijk warm, 32 graden en ik heb nog geen schaduw gevonden.
Ik ben benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren, behalve naar de tempel gaan omdat het Poyaday (volle maan) is. Vanochtend zijn we met de kindjes geweest en ik ben op het ogenblik van alle geloven. Ik kocht vorige vakantie een shirt in India met de tekst:"God is too big to fit in one religion" en ik kan me hier prima in vinden. Of het nu de katholieke nachtmis is of een bezoek aan de tempel het heeft allemaal wel iets.
Ik ben inmiddels de dagen een beetje kwijt, maar weet wel dat ze te snel voorbij gaan....
Maandag ben ik begonnen met bellen naar verschillende bedrijven en heb weer wat afspraken kunnen maken om ze te bezoeken. Zo ga ik naar een bedrijf voor educatief speelgoed, naar een bank en naar detechnische school die is gesponsord door de Agio sigarenfabrieken. Verder heb ik mijn brief naar aanleiding van wat telefoontjes ook nog mogen sturen aan nieuwe bedrijven. Al met al best positief, maar ik geloof dat ik pas tevreden ben als er een goed structureel contact ontstaat. Pieter denkt hier anders over die zegt dat hij vindt dat ik mijn missie al bereikt heb met wat ik nu voor elkaar heb. Dat is leuk om te horen, maar ik geloof dat ik mijn lat toch iets hoger wil leggen, waarbij ik wel uit moet kijken dat ik niet teleurgesteld raak... Maar als mensen hier zo tevreden zijn zal dat wel goed komen.
Maandag was Manon jarig en we hebben haar door middel van Skype gebeld en konden haar dus zien en met haar praten, dat was voor veel akka's een aparte gewaarwording, maar wel leuk. We gaan het nog wel een keer proberen volgende week, dan is het niet zo eng meer en durven ze misschien meer te zeggen. Ze vragen dan wel hoe het werkt en ik besef me vervolgens dat het eigenlijk ook wel iets geks is dat je zover van elkaar weg bent en het lijkt of je zo kunt overstappen. Was dat maar echt, dan ging ik vaker een weekendje weg naar hier.
Woensdag ben ik met de bus naar Anandapura geweest en het was een groot feest, ze hadden 's ochtends tegen de kinderen verteld dat er iemand zou komen die ze al kenden, maar niet wie. En dus was het een hoop gejoel en geknuffel toen ik aankwam. Al waren er ook kinderen die zich afvroegen of ik ondertussen echt naar Nederland was geweest. Na een lekker dagje daar had ik een afspraak met mensen van de stichting van Hand tot hand uit Nederland. Zij doen veel goed werk hier voor diverse projecten en we hebben een leuk gesprek gehad. Ze gaan de komende week een keer hier op bezoek komen en ik ga als we het gepland krijgen ook een keer mee een project van hen bezoeken.
Terwijl ik dat gesprek had, zou de duistse vrijwilliger die hier is gaan winkelen in Negombo en we zouden vervolgens samen terug gaan naar Prithi, alleen belde ze mij om 17.15 uur op dat ze al in de bus zat op weg terug. Ik dacht dat is ook wat, voel ik me een beetje verantwoordelijk voor haar om haar mee te nemen en dan gaat ze alleen weg. Dus ben ik later ook maar alleen met de bus terug gegaan met naast me een corpulente slapende en stinkende Sri Lankaan die ik steeds opzij moest duwen omdat hij dan tegen me aanviel. Ik kan je vertellen de douche die ik nam nadat ik thuis was, was koud maar voelde heerlijk!
Vandaag vroeg ik aan Eva waarom ze eerder was weggegaan en ze vertelde me dat ze steeds aan haar zaten en ze moe was. Nu dat maakt het verhaal al anders, maar misschin moet je dan ook een beetje opletten dat je er minder als toerist uitziet, ik heb namelijk nergens last van gehad toen ik door Negombo liep om nog even winkeltjes te kijken.
Vanmiddag ga ik dus oliebollen bakken, er is gelukkig nog voldoende meel over nadat de zak in mijn rugzak was opengegaan. Ik heb alles uit mijn schone onderbroeken kunnen schudden en dus kan ik ze bruin bakken. Poedersuiker moet ik zelf maken, maar dankzij de tip van tante Mieke moet dat vast goed komen. O ja en het worden alleen oliebollen, ben namelijk vergeten krenten te kopen.
Voor iedereen een goed uiteinde en ik spreek jullie in 2010!
(dat bij mij overigens al op jullie klok om 19.30 uur begint)

Kijk allemaal goed uit, behoud allemaal vingers en ogen, dan zal ik dat ook proberen te doen met de firecrackers hier. (vast illegaal vuurwerk)

Corine

  • 31 December 2009 - 09:43

    Karin:

    Hoi C-tje,
    Wat ben je toch weer goed bezig, gaaf hoor!
    Ik wens je een hele fijne jaarwisseling en dat 2010 maar een spannend, inspirerend, succesvol en vooral gelukkig jaar mag worden voor je! Succes nog daar en lieve groet van Karin

  • 31 December 2009 - 21:11

    An:

    Hoi Corine een goede jaarwisseling gehad! het is hier nu 22 uur en wij doen spelletjes, ga zo door en tot horens.Veel geluk voor 2010 en succes met de sponsors.

  • 01 Januari 2010 - 09:58

    John:

    Hoi Corine.

    Hierbij wens ik jou een gezond en fijn 2010 toe.
    Heb net even je reis verslag zitten lezen en je bent lekker druk bezig geweest, ik spreek je wel weer.

    groetjes John

  • 04 Januari 2010 - 08:19

    Moniek:

    Hey Corine, ik wens je een geweldig reisvol, liefdevol,pleziervol, werkvol, zinvol, doelvol,
    humorvol, en daarbij (hoe ga je dat doen met al die "vollen"???) een RELAXT 2010!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine

meer info: dongen.corine@kpnmail.nl of 0645165445 en www.prithipura.org

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 80159

Voorgaande reizen:

21 Maart 2019 - 07 April 2019

Negen jaar samen vieren we in Sri Lanka

23 Maart 2018 - 08 April 2018

Een verlaat verjaardagscadeau aan mezelf!

17 April 2017 - 27 April 2017

Ja, we gaan weer naar Sri Lanka!!!

18 December 2013 - 05 Januari 2014

De tiende keer naar mijn Sri Lankaanse vriendjes!

17 Augustus 2013 - 15 September 2013

Vijf landen in vier weken.

07 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Carnaval vieren in Sri Lanka

27 Augustus 2012 - 19 September 2012

Zuid Afrika

27 April 2012 - 14 Mei 2012

Weer een keertje alleen naar huis....

01 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Samen naar mijn tweede thuis

31 Maart 2010 - 30 Mei 2010

Onbetaald verlof...

23 December 2009 - 17 Januari 2010

Vijfde reis

08 Augustus 2009 - 19 September 2009

Mijn vierde reis

Landen bezocht: