Mensen blij maken, maakt zelf blij... - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Corine Dongen - WaarBenJij.nu Mensen blij maken, maakt zelf blij... - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Corine Dongen - WaarBenJij.nu

Mensen blij maken, maakt zelf blij...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

27 Mei 2011 | Nederland, Tilburg

En dus zijn wij erg blij. We hebben de afgelopen weken ons best gedaan om allerlei mensen te enthousiasmeren voor onze projecten en er zijn al veel mensen die gul hebben gegeven.
Hierdoor hebben we al een paar dingen in Sri Lanka toe kunnen zeggen zodat Manon die vast kan opstarten en wij straks ook nog het resultaat kunnen gaan zien.
Zo was er in een van de tehuizen bij Manon, Pyasena die een deur had met meer gaten erin dan hout, hij vroeg steeds om een nieuwe deur omdat iedereen hem kon zien staan als hij moest gaan omkleden. Wij hebben €70,- gegeven om een nieuwe deur in zijn kamer te laten zetten en te laten schilderen. Pyasena is eergisteren naar Manon toegekomen om heel trots zijn nieuwe deur te laten zien en dus iemand heel blij.
Verder hebben we via stichting Kleinood de mogelijkheid gekregen om een nieuwe tuk tuk te kopen voor het elders home, zodat de ouderen mensen daar weer veilig vervoerd kunnen worden naar de dokter en het ziekenhuis. Dit tehuis had een tuk tuk, maar die moest hoognodig gereviseerd worden en nu krijgen ze dus een nieuwe. Maar zoals het de singalese manier is, gooien we die oude niet zomaar weg en laten wij die van ons sponsorgeld voor €400,- reviseren en schenken we hem daarna aan het childrens home. Bij dit childrens home zal zoals het er nu uitziet ook een daycarecentrte komen en zij kunne hem dus goed gebruiken. En als je een tuk tuk geeft, moet er ook iemand een rijbewijs halen en dus zijn we nu aan het kijken wie dat kan en wat de kosten daarvoor zijn zodat we dit goed kunnen regelen. Al met al zijn we al aardig goed bezig dankzij jullie allemaal en dan zijn we nog niet eens in Sri Lanka!
Gelukkig duurt het nu niet lang meer en zijn we echt aan het aftellen. Maar ook hier zijn er nog een aantal dingen die tussendoor op ons pad komen, zoals John die een dubbele liesbreuk blijkt te hebben en geopereerd moet worden, maandag dus nog even naar de chirurg voor een eerste afspraak met adviezen over wat wel en niet te doen tijdens de vakantie en na de vakantie opereren. En het lijkt er ook naar uit te zien dat ons huis verkocht is, wij hebben in principe een mondelinge overeenkomst... Nu alleen nog even kijken of het een verkoop per direct gaat worden of dat we nog kunnen blijven wonen tot ons nieuwe huis klaar is.. Veel aan het hoofd dus en de vakantie is dus van harte welkom, laat het wat ons betreft maar heel snel woensdag worden!

Corine en John

p.s. een uitgebreidere beschrijving van de tehuizen bij Manon zullen we geven als we ze zelf hebben gezien en dan ullen we ook wat foto's plaatsen. Nu alvast een paar foto's die ik van Manon heb gekregen.

• 31 Mei 2011 - 22:01

Corine:

@Bettie en Cees,
    Dank je wel!!! dat zijn wel 4 paar schoenen.

• 05 Juni 2011 - 20:53

Betty :

hoi luitjes
    leuk weer te lezen hoe het met jullie gaat ,ik heb het idee dat het voor jullie ook goed voelt maak er samen iets moois van en geniet er ook van veel plezier
    tot mails
    gr betty

• 05 Juni 2011 - 20:55

Betty:

je moet de schoenen dan maar wat te groot kopen dan kunnen ze er iets langer mee doen
    gr betty