Even inhalen.. - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Corine Dongen - WaarBenJij.nu Even inhalen.. - Reisverslag uit Wattala, Sri Lanka van Corine Dongen - WaarBenJij.nu

Even inhalen..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

01 Mei 2010 | Sri Lanka, Wattala

Inmiddels ben ik weer terug in Sri Lanka, maar ik zal even een inhaalslag maken vanaf dinsdag. Vanwege de warmte is het schrijven er niet echt van gekomen, al mijn energie was nodig om mijn lichaam op temperatuur te houden en dus niet zoveel fut. Woensdagochtend was Corinna niet echt lekker en hebben we besloten om naar de India gate te gaan (een monument voor omgekomen militairen) en naar het Tibethuis (over de Dalai Lama) en daarna naar een lekkere koele shoppingmall. We konden namelijk wel in ons hotel blijven, maar de ventilator draaide alleen warme lucht rond, dus was winkelen de beste optie. In die mall was het lekker koel en hadden ze genoeg terrassen om een beetje bij te komen. In de loop va de dag merkten we dan ook dat we ons beter voelden dan de dagen ervoor. We zijn dan ook nog lang daar gebleven en ook nog naar de kapper geweest. Ik was vorige week al hier geweest, maar het was scheef en nog steeds te lang. Gelukkig maar, zo kon ik er nu mooi nog wat af laten knippen en ik ben zeer tevreden. Donderdag zijn we naar een markt geweest en daarna wilden we lekker gaan voor een massage. Wij met de Riksja (hetzelfde als tuk tuk) naar die plek, bleek dat centrum niet meer te bestaan. Dat was wel balen, maar de rit was niet helemaal voor niets, we kwamen op de terugweg langs alle parlementsgebouwen en dat was wel erg mooi. Toen zagen we ook een stukje Dehli zoals ik meer verwacht had. Vrijdagochtend zijn we al vroeg vertrokken naar het vliegveld om terug te gaan naar Sri Lanka. Een apart moment voor mij omdat ik daardoor ook steeds dichter naar mijn familie toe vloog. Op het vleigveld kwamen we elkaar al tegen en we zijn met zijn allen naar hun hotel in Negombo gereden.
Nadat de kamer was betrokken ben ik terug gegaan naar Prithi om 's avonds met Rozemarie mee te gaan naar de dokter vanwege een ooronsteking. Ik ben zelf ok gegaan, want ik heb allerlei bulten zoals ik in 2005 ook heb gehad, maar in een iets kleinere uitvoering. Hiervoor heb ik antiobiotica gekregen zoals de dermatoloog in Nederland mij ooit eens voorgeschreven had. Hopenlijk helpt het snel. Vandaag zou ik naar Negombo gaan, maar helaas werd ik vanochtend wakker met een buik die mij naar de wc deed rennen en na het ontbijt kwam er ook nog eens bij dat ik erg misselijk was. Dus toch maar hier gebleven, extra geslapen en weer wat hersteld. Ik twijfel nu alleen een beetje of het aan de antiobiotica ligt, want vanmiddag ging het goed, maar nu na een volgende tablet heb ik toch weer een beetje het idee dat mijn maag een eigen gangetje gaat. Hopenlijk is het morgen over want ik ga acht dagen op pad en dan is het leuk als je fit bent. Ik weet niet hoeveel internet ik heb de komende dagen en tijd, dus het volgende verslag laat misschien even op zich wachten...

Groetjes een wat misselijke Corine


  • 01 Mei 2010 - 17:26

    Miriam:

    Hoi Corine ,je verhaal ge;ezen en als ik dat bord eten zie ,wat je op moet daar zou ik alleen al misselijk v worden ,zo veel!!
    Wat je diarree betreft ,vaak wil t helpen om Vit b bij antibiotica te slikken om dat probleem te voorkomen.
    hoop dat je gauw wat fitter voelt ,want dat is wel zo prettig,Was het leuk om je fam te obntmoeten,en dan nog wel op zo,n afstand.
    Hier gaat alles best ,eindelijk wat regen ,niet leuk v ons ,maar wel heel hard nodig vd natuur.
    Geniet v je vac en tot gauw .lieve groet Miriam Johan.

  • 01 Mei 2010 - 17:29

    Mike Van Oirschot:

    hey Corine!
    balen dat je wat misselijk bent :-( maar wel weer mooie foto's!, nog een fijne "vakantie" en tot snel!!!

    xx Mike

  • 02 Mei 2010 - 21:38

    Vicky:

    Hey Corine,

    Hopelijk heb je een fijne tijd met je familie en niet al te veel last van je buik.... zeg maar buikje.
    Hier een geweldige rielse koninginnedag gehad ondanks wat minder weer. Van het weekend lekker uitgerust en dan kan nu de meivakantie beginnen voor de kids.
    Ik werk ook zo min mogelijk. Nou doe je best nog daar en tot lezens...

    Gr.

  • 04 Mei 2010 - 08:22

    Lesley:

    Heej Corine,
    Ik ben weer een beetje bijgelezen, wat een mooie verhalen en super foto's. Jammer dat je niet fit bent, zeker nu je je familie natuurlijk alles wilt laten zien. Hoop dat je snel opknapt en dat je dan lekker verder kunt genieten daar! Ik ben blij dat ik de site weer heb, kunnen we gezellig meekijken.

    Lieve groet, Lesley

  • 04 Mei 2010 - 21:35

    Carmi:

    je moet wel heel beroerd zijn als je zo'n vraag stelt. Dus voor de zekerheid nog even dit:"niet op gaan zitten!!!!" Veel plezier met de familie. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine

meer info: dongen.corine@kpnmail.nl of 0645165445 en www.prithipura.org

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 80029

Voorgaande reizen:

21 Maart 2019 - 07 April 2019

Negen jaar samen vieren we in Sri Lanka

23 Maart 2018 - 08 April 2018

Een verlaat verjaardagscadeau aan mezelf!

17 April 2017 - 27 April 2017

Ja, we gaan weer naar Sri Lanka!!!

18 December 2013 - 05 Januari 2014

De tiende keer naar mijn Sri Lankaanse vriendjes!

17 Augustus 2013 - 15 September 2013

Vijf landen in vier weken.

07 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Carnaval vieren in Sri Lanka

27 Augustus 2012 - 19 September 2012

Zuid Afrika

27 April 2012 - 14 Mei 2012

Weer een keertje alleen naar huis....

01 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Samen naar mijn tweede thuis

31 Maart 2010 - 30 Mei 2010

Onbetaald verlof...

23 December 2009 - 17 Januari 2010

Vijfde reis

08 Augustus 2009 - 19 September 2009

Mijn vierde reis

Landen bezocht: