Update acties - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Corine Dongen - WaarBenJij.nu Update acties - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Corine Dongen - WaarBenJij.nu

Update acties

Door: Corine

Blijf op de hoogte en volg Corine

09 Februari 2017 | Nederland, Tilburg

Op de eerste plaats bedankt aan iedereen die tot nu toe gesponsord heeft. Ons doel is €1250,- en we zijn inmiddels op een bedrag van €649,50 dus al over de helft!

Vandaag een afspraak gemaakt voor vaccinaties en een visum geregeld, jammer genoeg zijn die dit jaar iets duurder geworden, maar vooruit... Overigens gaan deze dingen niet van ons sponsorgeld, daar doen we alleen dingen van die de kinderen en onze Sri Lankaanse vrienden ten goede komen.

Afgelopen weekend contact gehad met Emirates met de vraag of we extra bagage mee mochten nemen en helaas kreeg ik aan de telefoon een nee te horen. Maar degene die mij goed kennen, weten dat ik me niet zomaar weg laat sturen en na een tijdje zoeken op internet vond ik het email adres van Emirates in Dubai. Een mailtje gestuurd met een lieve foto van de kids erbij en maandag al een mail terug met de mededeling dat ze bij uitzondering aan ons allebei 10 kg extra bagage toekennen voor de heenvlucht! Zo zie je maar de aanhouder wint.
Vervolgens alvast wat spullen besteld die ik in Sri Lanka niet kan krijgen en om hier alvast wat dingen te kunnen voorbereiden zodat we straks in de korte tijd die we hebben de snoezelruimte ook af kunnen krijgen.
Zo gaan we een muurtekening maken met fluoriserende verf die door blacklight heel mooi kan oplichten. Die tekening bereiden we hier helemaal voor zodat we hem straks alleen nog hoeven te bevestigen op de muur. We hebben een tekening uitgezocht van Finding Dory (Disney) en ik ga de komende weken de vissen uitzagen uit heel dun triplex en vast schilderen. Zo krijgen we straks ook nog een 3D effect als we het bevestigen. De achtergrond (zee) maken we door zeeblauw behang op de muur te doen. Iets wat ik nog niet eerder in Sri Lanka heb gedaan, een muur behangen, maar gelukkig kan ik wel goed behangen dus heb er alle vertrouwen in.
Deze keer heb ik er ook voor gekozen om een aantal dingen via internet te bestellen en rechtstreeks in Sri Lanka te laten bezorgen. Bespaart ons kilo's die we weer voor andere dingen kunnen gebruiken zoals wat verbandmateriaal dat hier de vuilnisbak ingaat omdat het over de datum is, maar wat daar gewoon nog gebruikt kan worden.
Ik merk dat ik nog vaak in de ik vorm schrijf, maar dit is geheel ten onrechte want John heeft een even groot aandeel en ik vind het ook super gaaf om te zien dat hij allerlei dingen opzoekt en bedenkt die we kunnen doen of maken. Hij denkt meer aan de technische details en bijt zich ook vast als hij iets graag wil. Zoekt dan een hele tijd op internet en kijkt of we het zelf kunnen maken. Zo gaan we dit weekend proberen of we zelf een dieptetunnel kunnen maken met led licht en spiegel. Een dieptetunnel is plat maar door de spiegel en de lichtjes op een bepaalde manier te bevestigen lijkt het net of je een hele lange tunnel inkijkt. Dit is iets wat heel erg duur is als je het koopt, maar op deze manier kan het ook op een voordelige manier. We zullen binnenkort ook foto's plaatsen van hetgeen we hier gaan voorbereiden.

Nou dit was onze update en vergeet niet, alleen gaan we ons gestelde doel niet halen, dus we hopen nog van harte op meer donaties! en mocht je een tip hebben hoe we geld kunnen inzamelen dan is die ook van harte welkom!

Voor de mensen die nog willen helpen, hieronder nogmaals het nummer waar je een bijdrage op kunt storten. NL17INGB0005869669 t.n.v. C van Dongen o.v.v. Prithipura

Dank jullie wel en een enthousiaste groet van ons!

John en Corine


  • 10 Februari 2017 - 10:26

    Marianne:

    leuk verhaal! Ik blijf je volgen :-) x
    groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Tilburg

Corine

meer info: dongen.corine@kpnmail.nl of 0645165445 en www.prithipura.org

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 80033

Voorgaande reizen:

21 Maart 2019 - 07 April 2019

Negen jaar samen vieren we in Sri Lanka

23 Maart 2018 - 08 April 2018

Een verlaat verjaardagscadeau aan mezelf!

17 April 2017 - 27 April 2017

Ja, we gaan weer naar Sri Lanka!!!

18 December 2013 - 05 Januari 2014

De tiende keer naar mijn Sri Lankaanse vriendjes!

17 Augustus 2013 - 15 September 2013

Vijf landen in vier weken.

07 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Carnaval vieren in Sri Lanka

27 Augustus 2012 - 19 September 2012

Zuid Afrika

27 April 2012 - 14 Mei 2012

Weer een keertje alleen naar huis....

01 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Samen naar mijn tweede thuis

31 Maart 2010 - 30 Mei 2010

Onbetaald verlof...

23 December 2009 - 17 Januari 2010

Vijfde reis

08 Augustus 2009 - 19 September 2009

Mijn vierde reis

Landen bezocht: